Olvasom, tehát vagyok.

2017. április 23., vasárnap

Amit szabad a Brothernek, azt nem szabad a Chosennek?

Mivel igen kemény bírálatokat olvastam J. R. Ward The Chosen című könyvének egyik főszereplőjével, Laylával kapcsolatban, néhány sorban szeretnék erre reflektálni és a véleményemet kiírni magamból.

Rengeteg olyan kritikát olvastam róla, hogy hogyan merészelt Chosenként így beszélni egy Testvérrel, de az már senkit sem háborított fel, hogy az a Testvér hogyan beszélt ővele. Miért gondoljuk, hogy a Testvérek magasabban állnak, mint a Chosenek? Amik a Testvérek férfiben, azok a Chosenek nőben. Egyenrangúak, és az egész életüket a Scribe Virginnek és a fajnak szentelik - ez pedig egészen Phury-ig igen szigorú és rabszolgaszerű lét volt (khm... tenyészkancaság meg táplálékforrás).

A Chosenek NEM alattvalói a Testvéreknek. Alattvalói a királynak, ez igaz, de ez ugyanúgy érvényes a Testvérekre. Nem láttam, hogy bárki is felháborodott volna azon, ahogy Qhuinn a királlyal(!) beszélt. Miért? Mert egy férfi kiakadása hősies, a nőé meg jogtalan hiszti? Mert hogy hierarchikus különbség nem volt köztük, az kurvaélet. Layla fogadtatása engem a "te nő vagy, neked kuss" retorikára emlékeztetett.

Tudom, tudom, Layla a király parancsa ellenére kapcsolatban volt az ellenséggel, árulást követett el, yada, yada... Tohr és Qhuinn szándékos parancsmegtagadása ugyanúgy árulás - ezt Ward talán bele is fűzte. De rájuk senki nem volt mérges. Mennyivel nemesebb bosszúból elkövetni árulást, mint szerelemből?

A végére pedig egy utolsó rövid gondolat: Xcor és Layla bonded volt, vagyis csinálhattak volna akármit, egymásnak lettek "teremtve", és szenvedés volt külön lenniük. Értem én, hogy Qhuinn mindenki kedvence, mert akár hisztitek, akár nem, rajongásig imádom őt és Blayt, de elég szomorú voltam, hogy ennél a könyvnél úgy tűnt, hogy vele egyetemben valahogy sokan elfelejtették, hogy a Layla-Xcor bond ugyanolyan kötődés, mint a többieké, és azt is, hogy Layla ugyanúgy boldogságot érdemelt, mint az eddigi tizen/húszonvalamennyi főszereplő, és joga volt ugyanúgy - akár másokkal ütközve - küzdeni a boldogságáért, mint bármelyik Testvérnek/shellannak/hellrennek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése